maandag 2 februari 2015

Sneeuwpareltjes...




Afgelopen vrijdag werden we wederom verrast door een
schitterende winterdag... tenminste als je niet de weg op hoefde...
Ik had van alles op mijn todolijstje staan, maar ik weet
hoe snel pareltjes als sneeuw voor de zon kunnen
verdwijnen, dus ik greep het moment én mijn
camera en genoot!





Ik hoefde hier niet eens de weg voor op en keek mijn ogen uit 
in en rondom onze eigen tuin...

Geluk is soms zo dichtbij....






Herfst en winter ontmoeten elkaar...






Sneeuwpareltjes...






De warmrode kleur van de rozenbottels knalt uit de witte sneeuw...
 


 



Takjes houden deze sneeuwkristallen gevangen...
 













Sneeuwballen op uitgebloeide hortensia's...






Nog meer sneeuwpareltjes...






Zo bijzonder om te zien... 
het lijkt wel kunst...






Wie weet waar de natuur ons deze wintermaand nog meer op 
zal verrassen... we wachten het af...



Liefs, Tjits





28 opmerkingen:

  1. Wowwwww prachtige foto's !....fijne week lefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was prachtig, hoewel er hier niet zoveel lag. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je foto's zijn zó ontzettend mooi, Tjits. Ik scroll zo dadelijk nog een keer langs alle exemplaren hoor. Ik hou totaal niet van de winter, maar jouw foto's zouden er bijna voor zorgen dat ik mij zou bedenken ;-). In een woord...prachtig!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Pareltjes van foto's uit een prachtig winters landschap!!!

    De vorm van die kunstige ijskristallen hebben met veel factoren te maken en het heeft ook iets mysterieus want het ijskristal heeft nog steeds niet alle geheimen prijsgegeven.Er wordt al jaren onderzoek verricht door laboratoria.

    Liefs,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hoeft soms inderdaad niet ver te gaan,om zoiets moois te zien.
    En omdat het dan zo dichtbij is,is dat extra bijzonder.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Tjits,
    Wat ongelooflijk mooi zeg, zo met de zon erop... Wij hebben het hier in het westen wederom niet zo gezien. Wel hadden we het donderdagmiddag en -avond, heen en terug naar Zevenaar, naar de zus van Ben. Daar waren we voor een etentje. Het etentje was geweldig, maar de rit terug toch wat minder...
    Ik geniet wel lekker even van jouw foto's...
    Liefs, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow!! Niet alleen de pareltjes van moeder natuur, maar ook je foto's zijn pareltjes...Genieten!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ooohhh prachtig...ik ben geen wintertype, maar vind je foto's om van te watertanden :0 het is inderdaad net kunst,
    zoals veel 'dingen' in de natuur...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Tjitske, Wat een geluk dat je die dag de camera hebt gepakt, het zijn zulke prachtige foto,s. De details, geweldig, dat is genieten . Kunst wat aan je voeten ligt, zo mooi.

    groetenb Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie foto's zeg...wat een mooie witte wereld.
    Fijne dag nog.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Tjits,
    Je hebt echt even de mooie momenten gepakt.
    Wat een prachtige foto's!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow, dat zijn mooie pareltjes, echte kunstwerkjes weer van de natuur.
    En het scheelt natuurlijk dat jij het zo knap vast weet te leggen!
    Ik blijf altijd een tikkeltje jaloers op de plek waar je woont, maar ik gun
    het je uiteraard van harte hoor! Je laat ons tenminste mee genieten...
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. O wat heerlijk om bij jou die mooie winterse plaatjes te zien, hier in Den Haag hebben we wederom geen sneeuw gehad, dus echt genieten bij je prachtige foto's!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Tjitske....ik ben er ondersteboven van.....zo mooi.....liefst wilde ik nu alles weten met wat je gefotografeerd heb, welke lens enzv....maar dat zijn de geheimen van de kok he...hihi....prachtig ziet het uit en de contrasten van kleur...ik heb echt genoten...fijne avond en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Schitterende foto's!

    Zeker de moeite waard geweest om het to-do lijstje even terzijde te leggen.

    Fijne avond en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het lijkt wel kunst.....ja de natuur.... maar jouw foto's ook! Wat mooi weergegeven!
    Ik geloof dat we maar naar het noorden moeten verhuizen, want wanneer er hier een beetje sneeuw ligt is het zo weer weg en ongeveer 1 mm denk ik!
    Bedankt dat we mee mochten genieten van jouw mooie omgeving!

    groet Trijnie ( en dat er nog maar wat sneeuw voor je mag komen!)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. De fito's zijn pareltjes ip zich! Wat een toppertjes, geweldig mooi! En wat een mooie winterse dag he? Ik moest werken en zat de hele dag binnen...ah zo jammer, normaal ben ik ' smiddags vrij maar de rapporten moesten klaar! Maar zo kan ik weer een beetje meegenieten! Je hebt het echt in de vingers..groot gelijk om je to do lijstje maar te laten liggen! Dit is veel mooier! Fijne week! Lieve groet, Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Helaas gaf ik mijn to-do lijstje voorrang en was de sneeuw weg voor ik buiten kwam...de volgende keer doe ik hetzelfde als jij:)
    Prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ja, wat zal februari ons brengen qua weer. Het meest besproken onderwerp aller tijden en waar we zelf geen invloed op hebben. Dus het blijft verrassend en een tikkeltje mysterieus. Maar jouw foto's geven de seizoenen en het weertype altijd mooi in beeld. Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. weer een mooie winterse post Tjits....zeker kunstwerkjes dat de natuur maakt...groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Net op je blog beland en even rondgekeken, wat heb je prachtige foto's!
    Je hebt er een volger bij, hier wil ik niets van missen!
    Groetjes, yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat was en is het mooi, al die mooie sneeuwpareltjes, heerlijk dat het toch nog winter is, wie weet hoe lang nog, maar dit hebben we dan toch al gehad. Door het vroege ochtenduur, als ik al onderweg ben naar mijn werk, lukt het niet om mooie winterfoto's te maken, daarom is het dubbel genieten bij jou!

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Je hebt alle sneeuwpareltjes echt zo mooi vastgelegd!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Allereerst gefeliciteerd met je give away van lifestyle by Koos. Daardoor heb ik je blog gevonden. Wat een collectie prachtige foto's! Je woont er prachtig! Hier word ik helemaal blij van. Ik ga je volgen hoor. Lieve groet Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een prachtige winterfoto's Tjitske, dit is gewoon kunst van moeder natuur.
    Hier is geen sneeuwvlokje meer gevallen en met de temperaturen die we nu hebben
    denk ik dat de winter niet zo snel meer terugkomt.
    Heb weer genoten van je sneeuwpareltjes,
    liefs, Ingridx.

    BeantwoordenVerwijderen

lief dat je een berichtje achterlaat!