maandag 23 februari 2015

Blauwe druifjes




Een paar weken geleden werd ik verrast met deze pot met 
blauwe druifjes... muscari... familie van de asperges en hyacinten...

Voor de foto zette ik de pot eerst even in het laagje sneeuw wat 
de tuintafel bedekte...




Om er daarna binnen van te genieten...
een vleugje voorjaar in huis, heerlijk!




Deze bloesemtak begint haar knopjes langzaam te openen...




Evenals de hyacinten die ondertussen buiten verder
mogen bloeien... net als velen van jullie vind ik ze nog helemaal
groen of zoals ze nu zijn op z'n mooist...




Ontluikend voorjaar...
zo mooi en teer...



En dan ineens een explosie van bloemen,
tijd voor een fotosessie in het voorjaarszonnetje:)













De blauwe druifjes kreeg ik van Ria...
dat was een paar weken geleden... en ineens is alles anders...
daarom zijn deze symbolisch voor jou en hemmes Ria,
om jullie een hart onder de riem te steken...






Liefs, Tjits







23 opmerkingen:

  1. Zie ik ze eerst nog in de sneeuw staan.....tjee.......maar nu gelukkig in volle bloei in het zonnetje.......
    Wat lief dat je deze gekregen hebt.....
    Weet niet wat er met hun is...maar kreeg al ietsjes mee......dus bij deze sluit ik me graag aan bij jouw mooie woorden en wens ze sterkte.......

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lief cadeautje! Ze zijn mooi en ruiken ook nog eens heel lekker he! Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eenmaal in de verwarmde huiskamer komen blauwe druifjes tot bloei en gaan ze snel alle kanten ophangen,maar dat vind ik juist zo speels.
    Je hebt er weer mooie foto's van gemaakt.

    Lieve groet,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Slim om de hyacinten buiten te zetten, zo kun er nog langer van genieten!
    Mooi symbolisch gebaar...
    Je hebt ons verwend met prachtige foto's, Tjits!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dankjewel lieve Tjits....maak straks even een update....leef nog steeds in een nare film....maar weet dat ik sterk genoeg ben om door te gaan en samen komen we hier uit...!....we hebben een hele lange weg te gaan...liefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Tjits! Ik loop alweer achter met je posten zag ik! Heb ik de eerste eitjes gemist en de prachtige kippen en haan! Wat leuk zeg dat je nu je eigen eitjes kunt rapen! Landelijk! En je blauwe druifjes zijn zo mooi gedecoreerd op de foto!
    Super! Een mooi gebaar van en weer naar Ria, ik weet niet wat er aan de hand is maar leef wel mee...lieve groet, Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je dit weer mooie vastgelegd Tjits. Van die prachtige voorjaarsbollen krijgen we geen genoeg hè!

    Lief dat je Ria en haar man op deze manier sterkte wenst, ze zitten in een hele vervelende en verdrietige periode geloof ik. Misschien dat alle steun in blogland hen een beetje kan helpen de moed er in te houden.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi zijn ze he, die blauwe druifjes. Je hebt ze ook wel erg mooi op de foto gezet!!!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De foto's zijn weer prachtig hoor... geven alvast een heerlijk voorproefje van de lente...
    Ik hoop dat de man van Ria heel spoedig zal herstellen en geen blijvend letsel zal overhouden...
    Ik bid en duim voor hen..
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat mooi Tjits.
    Dit is echt helemaal voorjaar in je huis.
    Ik begrijp,dat Ria een moeilijke tijd door maakt.
    Ik ken ze wel niet,maar ik wens haar heel veel sterkte met alles.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heb je ze mooi vastgelegd de blauwe druifjes echt dat het voorjaar eraan gaat komen!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gezellig om hier op visite te komen ...
    Het voorjaar is volop aanwezig ...
    Fijne week ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jij zet de blauwe druifjes echt in het zonnetje met je prachtige foto's. Ik heb ze hier nu ook staan, ze piepen met het groen nét boven het mos uit. Maar het gaat snel. Je 'ziet' ze bijna groeien...
    We leven mee met Ria en haar man, dat ze de kracht vinden om hier uit te komen. Zo kun je zien dat binnen één tel alles kan veranderen...Des te meer beseffen we dat we van alles zoveel mogelijk moeten (mogen) genieten nu het nog kan.
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat zijn ze mooi,he..ik maakte er ook foto's van...
    Alleen zo jammer dat de bloei zo snel gaat;)

    Ik heb Ria net een berichtje gestuurd,lief dat je op deze manier aan hen denkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Blauwe druifjes, altijd wonderschoon, ik zou ze niet graag willen missen deze tijd van het jaar. Alleen, bij jou tonen ze nog mooier door je schitterende fotografie.
    Lieve groet,
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ze zijn zo leuk en de andere bolletjes ook. Prachtig in beeld gebracht. Fijne week, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Die eerste foto met de sneeuw op de achtergrond is prachtig, het steekt
    zo mooi af.
    Nog een fijne dag.

    Liefs,
    Robin

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik hou van blauwe druifjes! Sterkte voor Ria, ik ken haar niet maar het klinkt alsof ze het nodig heeft. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat mooi om de blauwe druifjes eens van zo heel dichtbij te bekijken. Heerlijk al die voorjaarskleuren. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een lief gebaar voor Ria en haar man. Ze hebben het nodig.
    Je hebt weer schitterende foto's gemaakt! Het is zo'n mooi bloempje. Zeker zoals jij ze in beeld brengt.
    Fijne dag. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat zijn ze mooi, die blauwe druifjes. Voor mij hebben ze een speciale betekenis.
    Ze zaten in mijn trouwboeket! Samen met lieve lelietjes- van dalen en lelijke, bond bladerige orchideeën.
    (Ik had niet aangegeven, dat ik niet van orchideeën houdt ;-) )
    Liefs van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat zijn ze mooi, die blauwe druifjes. Voor mij hebben ze een speciale betekenis.
    Ze zaten in mijn trouwboeket! Samen met lieve lelietjes- van dalen en lelijke, bond bladerige orchideeën.
    (Ik had niet aangegeven, dat ik niet van orchideeën houdt ;-) )
    Liefs van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik zag al aan de kaart die er bij stond....dat ze vast van Ria zouden komen...heel lief ook dat je ze nu speciaal aan haar symbolisch weer geeft...een lieve opsteker voor hen beiden!
    En prachtige foto's heb je er ook weer van gemaakt.

    Lieve groetjes en fijne dag verder! Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen

lief dat je een berichtje achterlaat!