donderdag 12 februari 2015

Drents Museum




In de laatste maand van het oude jaar bezocht ik het Drents Museum,
dit museum ligt in het centrum van Assen en is gevestigd in het voormalige
postkantoor van Assen uit 1885.




Het museum heeft een prachtige historische gevel
en ergens achter deze mooie gevel werkt ook mijn schoonzoon:)




Ook binnen kijk je je ogen uit...
 




 





Ik was daar niet zo maar,
ik mocht op deze prachtige locatie een bruidspaar fotograferen, 
zo bijzonder!


 


Mijn interesse voor dit museum was tussen het fotograferen door gewekt
en ik besloot om nog een keer terug te gaan om rustig
rond te kunnen kijken...




Ook om op mijn gemak het grootste poppenhuis van Nederland te
kunnen bewonderen, een historische ontmoeting met de wereld van 250 jaar
geleden, zo leuk om bepaalde dingen te herkennen, deze schouw bijvoorbeeld
 is bijna identiek aan de schouw in ons huis... in gedachten zie ik de
stukken vlees nog hangen...




 Ook bijna dezelfde lamp hing vroeger boven onze eettafel... 



Mooie oude potten in de kelder van het poppenhuis...

 


 In het nieuwe gedeelte van het Drents museum is tot 
15 maart een tentoonstelling van de Russische kunstenaar 
Kazimir Malevich te zien.


 


 Eenmaal weer buiten gekomen heb ik nog een poosje
staan genieten van het beeld van dit sfeervolle oude straatje...
pure nostalgie!






Ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend!

Liefs, Tjits






22 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig pand Tjits, zowel van binnen als van buiten! Gaaf ook dat je een bruidspaar mocht fotograferen, dat lijkt mij trouwens wel heel spannend. Ik wist helemaal niet dat Assen zo'n sfeervol centrum heeft, maar zo te zien is het zeker de moeite van een bezoek waard.

    Je hebt vermeld dat het postkantoor uit 1995 dateert maar ik vermoed dat het misschien1895 moet zijn?

    Ik wens je alvast een heel fijn weekend. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij bent nog goed wakker zo laat op de avond Ingrid, beter dan ik haha;) Dankje!!

      Verwijderen
  2. Schitterend daar Tjits.
    En het interieur is ook al zo mooi.
    Je schrijft dat dit pand uit 1995 is,
    pssssssssst...moet dit niet 1895 zijn ?

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig interieur van dit museum! Je kijkt echt je ogen uit, wat mooi! Ook de buitenkant ziet er goed uit en de sfeervolle straatjes nodigen uit voor een wandeling langs deze geveltjes.
    Dankjewel dat we mochten meegenieten!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi museum en een prachtige trouwlocatie! Het straatje is super idyllisch, daar zou je toch zo willen wonen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Tjits,
    Prachtige foto's van een schitterend pand.
    Wij gingen graag op vakantie naar Drenthe en bezochten dan altijd het museum, het pand alleen al was een bezienswaardigheid.
    De schilderijen van Kazimir Malevich mag ik graag zien, vooral de manier van schilderen en kleuren vind ik erg mooi.
    Mooie foto van het straatje, er staan ook nog oude lantaarnpalen.

    Wens je een heel fijn weekend en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh Tjits, wat een prachtig pand. Alleen aan de buitenkant kan ik me al vergapen en eenmaal binnen moet je eigenlijk even gaan zitten... dat is zo mooi, dat kun je bijna niet geloven. Wat een geweldig mooi tegelwerk allemaal....
    Ik ben nu wel heel benieuwd naar hoe groot dat poppenhuis dan eigenlijk is? Ik dacht even naar een stijlkamer te kijken in het museum, maar je zegt dat het van het poppenhuis is... Lijkt me echt helemaal geweldig om dat te zien.
    En je hebt er natuurlijk weer de allermooiste foto's gemaakt. Wat leuk dat je er een bruiloft mocht schieten.
    Sanne komt zo ook wel op de mooiste locaties, maar zoiets als dit heb ik nog niet gezien bij haar...
    Ik wens je een heerlijke dag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtig museum, zowel aan de binnen als aan de buitenkant! Daar ga ik zeker naar toe deze zomer want wij camperen dicht bij huis dit jaar, in Drenthe! Bedankt voor de tip.
    XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtig museum! Vooral van binnen de tegels aan de wanden en op de vloer zo mooi. En de trapleuning super. Zelfs de kleur van de blauwe loper komt terug in het tegelwerk.
    Wat leuk dat je daar een trouwreportage mocht maken. De foto's zijn vast tot volle tevredenheid van het bruidspaar.
    Een fijn weekend, groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit een voormalig postkantoor is!!! Zo maken ze ze tegenwoordig niet meer...
    Maar wat een bijzondere trouwlocatie, leuk dat jij de fotografie mocht doen! Het nostalgische straatje met de
    prachtige gevels, mooi hoor...
    Fijn weekend Tjits, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtig gebouw zeg! En wat een mooie locatie om te trouwen.
    Onze zoon trouwt in Diever en ze zoeken nog een fotograaf: woon je daar in de buurt?

    Fijn weekend
    Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Als Assense kom ik er geregeld; het is echt een prachtig gebouw. De statenzaal is ook schitterend. Maar ik vind het moderne deel ook erg geslaagd! Je hebt het echt geweldig gefotografeerd.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wouw, wat is dat mooi Tjits. En om daar foto's te maken voor een bruidspaar!
    En de laatste foto, daar ben ik helemaal weg van......dat straatje met de gevels. Mooie lucht, en ook nog het zonnetje erbij. Echt heel mooi!

    Fijn weekend,
    Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een bijzonder gebouw van binnen. Leuk dat je het hebt gedeeld op je blog. Groetjes, Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig al die tegels in die trappenhal, ik zou ze niet in mijn huis willen hebben maar als je dit zo ziet is het wel erg mooi. Het oude straatje is ook top.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh wat mooi daarbinnen, ik ben destijds in het nieuwere gedeelte geweets waar de Dode Zeerollen lagen deze kant nog niet gezien...wat bijzonder dat je een bruidsreportage mocht doen! Aan jou wel toevertrouwd..! En dan op zo'nmooie locatie..dat is inderdaad genieten! Fijn weekend! Liefs, Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooi museum! Echt een prachtige locatie om trouwfoto's te maken! En dan dat oude straatje ... zo mooi. Daar wil je toch zo gaan wonen?
    Fijn weekend. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooie locatie is dit zeg, zoveel mooie elementen die bewaard zijn gebleven!
    Voor jou een unieke kans om weer heel mooie foto's te maken!
    Even terug in de tijd..prachtig.

    Mooi weekend en liefs, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat is het mooi daar en wat heb je het mooi gefotografeerd!
    Veel liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zie je wel!
    Ik zei het al!
    Alleen ik had gedacht, dat je nog veel meer opdrachten zou krijgen!
    Dat het storm zou lopen.
    Want je bent een hele, goede professionele!!
    Maar gelukkig is daar de opdracht om weer een trouwreportage te maken.
    En verder, wat een mooi Drents museum, hè?
    Puur genieten, als je daar bent!

    Liefs van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zie je wel!
    Ik zei het al!
    Alleen ik had gedacht, dat je nog veel meer opdrachten zou krijgen!
    Dat het storm zou lopen.
    Want je bent een hele, goede professionele!!
    Maar gelukkig is daar de opdracht om weer een trouwreportage te maken.
    En verder, wat een mooi Drents museum, hè?
    Puur genieten, als je daar bent!

    Liefs van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen

lief dat je een berichtje achterlaat!