maandag 1 mei 2017

Fluitenkruid...




En dan ineens zijn we 3 maanden verder...
De weken vliegen voorbij en daarmee ook de maanden...
Hoog tijd om weer eens een blogpost te plaatsen!

De bermen staan weer vol fluitenkruid, daar kan ik zo van genieten!
Vanmiddag heb ik een bosje geplukt en bij thuiskomst pakte ik
meteen mijn camera erbij, voor mij een heerlijke manier
om na een drukke tijd ontspannen bezig te zijn en
daarmee mijn hoofd leeg te maken.



 



Op facebook plaatste ik vanmiddag al enkele van deze foto's, 
iemand vroeg mij toen hoe ik dit toch altijd bedenk... nou eerlijk gezegd
bedenk ik niets, op de één of andere manier ontstaat het.

Het begon vanmiddag met een takje fluitenkruid, dat neem ik mee naar buiten
en pak er dan iets bij, zoals in dit geval een oud boek... Voor wat kleur leg ik er een minitakje
van de sering bij. Als ik later de foto's bekijk zie ik ineens het contrast van het oude versleten 
boek en het jonge nieuwe leven van het fluitenkruid en de net ontluikende knopjes van de sering....
Dit had ik van te voren niet bedacht... ik doe dit puur op gevoel en achteraf zie
ik dan dat het klopt, ook voor mij is dat vaak een verrassing:)






 Het vergeet-mij-nietje vind ik zo lief, die pak ik er ook nog even bij...






 Hier heb ik wat touw om het boek geknoopt...






Een schepje geluk... 
jong nieuw leven op een oud zilveren suikerschepje...
 






 



Nog twee oude zilveren lepeltjes... herinneringen aan mijn moeder...






Zo mooi het klavertje vier in het steeltje van het lepeltje...


 







 Nieuw jong leven verbindt hier oude dierbare herinneringen...






 Het boek is uit... maar het verhaal gaat door...

 Ik nam dit boek ooit eens van een rommelmarkt mee, puur omdat ik het kaft zo 
fotogeniek vond... voorin het boek staat in een sierlijk handschrift een naam
geschreven en het jaartal 1951... zou diegene ooit hebben kunnen denken
dat 66 jaar later dit boek nog heel vaak gebruikt zou worden bij het
maken van foto's? 



 



 En dan ineens heb ik weer een hele serie foto's gemaakt en is er 
gelukkig ook weer een blogpost ontstaan, iets waar ik heel blij mee ben, 
want geluk moet je delen... en dit is voor mij geluk!







Liefs voor jullie,

Tjits






19 opmerkingen:

  1. Prachtig!!!.....ik wens je nog heel veel "geluk"

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit zou ik ook weer vaker moeten doen. Spelen met de camera levert soms inderdaad verrassingen en bij jou sowieso de mooiste plaatjes op. Deze zijn ook weer prachtig!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Betoverend mooi.
    De kleuren vormen echt een eenheid.
    Hier mag je trots op zijn,Tjits.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig Tjitske!!!
    Dit is wat fotografie is!
    De scoonheid laten zien waar je normaal aan voorbij loopt!
    Het nòg mooier in beeld brengen van iets wat al prachtig is van zichzelf!
    Ik snap precies dat je het dan hebt over een geluksgevoel ;-)
    Bedankt voor dit geluksmoment!

    Lieve groet, MJ xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super mooie beelden Tjitske. Ik kan ook zo genieten dat de bermen weer volstaan met deze prachtige bloemen.
    Een heerlijke dag gewenst.
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach Tjitske ... Ik word even stil van deze prachtige collage ...
    De natuur is toch een godsgeschenk om van te genieten ...
    Fijne dinsdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Grandioos...ook ik word weer stil van je geweldige foto's...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat mooi om te lezen Tjitske. Ik noem dit echt wel talent hoor👏👏👏 en ik geniet altijd van je mooie foto's dus plak er nog maar heel wat hoofdstukken aan vast🍀

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt weer prachtige foto's. Ik heb weer zitten genieten. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie foto's Tjits....prachtig......liefs fijne week verder liefs Ria x ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo..laat op de avond toch even tijd voor een reactie. Leuk dat je weer een blogpost hebt gemaakt en dan ook nog zo'n geweldig mooie!!
    Je maakt van iets heel gewoons wat we vaak zoveel langs de weg zien iets sprookjesachtigs....echt genieten om je foto's te zien.
    Die laatste van het boek vind ik zelf nog het mooiste!
    Nog veel fotoplezier!

    Groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het woord fo-to-gra-fie is afgeleid van het Grieks en betekent letterlijk schrijven met licht.
    En daar stopt het bij jou niet bij want jij schrijft er ook nog eens hele mooie woorden bij,Tjits.

    Zat gister in de wachtkamer te wachten tot ik binnen geroepen zou worden bij neuroloog.
    Aan overkant van de lange leestafel zat een oudere en jonge dame,de jongere haalde een net gekochte kaart uit haar tas en vroeg aan de ander of ze even haar pen mocht lenen.
    Ja,natuurlijk was haar antwoord,als ik hem wel terug krijg want het is mijn lievelings pen,
    ik droom wel eens dat ik hem kwijt ben en ben dan helemaal in paniek.
    Ik zag dat de pen ijverig over de kaart heen en weer ging en de oudere dame vroeg of ze de kaart even vast mocht houden,zij hield de kaart naar mij gericht met de woorden;'kijk eens wat mijn pen allemaal kan.
    Ik zag prachtig geschreven woorden in schoonschrift,WAW......de dame had duidelijk talent voor deze schrijfwijze,ik reageerde met de woorden:wanneer ik U pen ter hand zou nemen zouden er vast niet van die boeiende,sierlijke letters op papier komen,het is de creatieve hand die de pen zijn werk laat doen......

    En met dit voorval in mijn achterhoofd bekeek en las ik deze prachtige blogpost.
    Iemand kan nog zo'n professionele camera in handen hebben dan nog zal die nooit of te nimmer zulke prachtige composities vast kunnen leggen zoals jij doet, wanneer je niet over de creatieve gave beschikt om met weinig middelen te stylen voordat je de camera ter hand neemt.

    De dame in kwestie wilde het fraais wat ze zag graag met mij delen en ik genoot en vandaag geniet ik weer omdat jij je mooie blogpost wilde delen.

    Bedankt Tjits♥

    Lieve groet,
    Ger


    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geweldige serie van het fluitenkruid. Ik heb ook al een bos "versleten". Moet het eenvoudig wel plukken in de bermen. Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat weer prachtige plaatjes, zò mooi, Tjits!!!

    Ook ik ben helemaal weg van fluitenkruid (Hollands kant)
    en de lieve vergeet-mij-nietjes.

    En jij maakt er nog zulke prachtige kunstwerkjes van.

    Liefs van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig gefotografeerd en geschreven. Hier geniet ik van!
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat maak jij toch ontzettend mooie foto's en wat leuk dat wij weer mee mochten genieten. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ben fan van je foto's, echt weer super!!
    Fijne avond
    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wow, prachtige foto's Tjits, echt onwijs mooi!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi, Tjits! Ik vind je foto's altijd zo mooi. Ook blij dus dat je toch effen wat tijd wist vrij te maken :). Van genoten ! Mag ik vragen welk toestel je gebruikt en welke lens? Ik wil een andere, vandaar en ben me wat aan het oriënteren. Groetjes succes met alles.

    BeantwoordenVerwijderen

lief dat je een berichtje achterlaat!