zondag 5 februari 2017

De fotogenieke granaatappel




Pasgeleden viel mijn oog bij het boodschappen doen 
op een bak granaatappels en in mijn hoofd maakte ik al verschillende foto's
 van deze zeer fotogenieke vrucht. Ik besloot er eentje mee te nemen. 
Thuisgekomen legde ik de granaatappel in een schaal om 
er eerst zo nog even van te genieten.






Ik legde er wat walnoten en hazelnoten bij op een hele oude tinnen lepel...



 



Dit zorgde al voor een mooi stilleven...






Na een poosje zette ik het mes in de granaatappel,
ik had dit nog nooit gedaan en was best wel nieuwsgierig, ook naar de smaak...






Eerst moesten de partjes nog even in tact blijven om te poseren voor mijn lens...
 





 Zo mooi hoe de granaatappel er ook van binnen uit ziet...
heel fotogeniek!!



 




 



 




 



En de pitjes smaakten heerlijk!!
Ik deed ze door de griekse yogurt, maar door een salade schijnen
ze ook erg lekker te zijn.



 



Ik wil jullie graag bedanken voor de felicitaties voor de geboorte
van onze kleindochter Mirre, zo leuk!!


Fijne nieuwe week,

liefs Tjits




21 opmerkingen:

  1. Mooie sfeervolle foto's laat je weer zien.
    Fijne nieuwe week.
    Groetjes Marja
    🌰🌰🌰

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Tjits, natuurlijk wat van de foto's op instagram gezien, maar met verhaal op je blog blijft mijn favoriet. Wat zijn ze weer mooi de sfeerfoto's en haarscherp, prachtig. Fijne zondag nog en grotjes Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Granaatappels heb ik altijd wel in huis om te gebruiken in veel gerechten,de pitjes zijn gezond en decoratief.
    En dat laatste komt op jou prachtige foto's heel goed tot haar recht.

    Vorig jaar had ik er een paar diep rode tussen het dennengroen op de hoge schouw liggen voor kerstversiering, nog geen half uur later hoorde ik een dof geluid en hoefde niet lang te zoeken waardat vandaan kwam........
    een van de granaatappels lag in stukken op de grond en toen ik de pitjes door heel de kamer zag liggen wist ik meteen hoe de vrucht aan zijn naam komt.

    Lieve groet,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat zal dat mooi gestaan hebben het rood van de granaatappel tussen het dennengroen! Maar dat ie knapte was minder leuk.. ik wist ook niet dat dat kon, je weet dan ook niet wat je ziet!!

      Verwijderen
    2. knapte niet spontaan uit elkaar maar viel van de schouw op plankenvloer

      Verwijderen
  4. Hij is inderdaad erg fotogeniek! Maar ook lekker he, dat was een extra verrassing voor je. Meestal zijn pitjes niet lekker, maar deze....mmmm Mooie post!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mjammie lekker en inderdaad hele fotogeniek. Ik vind je foto's weer prachtig. groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. sommige van deze foto's lijken wel schilderijen. Prachtig. En uiteindelijk nog lekker ook. Ik zeg; een win-win situatie. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ooohh wat heb je weer mooie foto's gemaakt van die granaatappel...zo mooi, ook qua kleuren...heel warm. Hier ligt er ook nog eentje, vind het zulke mooie vruchten dat ik ze 1 a 2 keer per jaar wel koop. Ze blijven ook heel lang goed...
    En ook nog gefeliciteerd met je 2e kleindochter....ja daar houdt je net zo veel van als van de eerste...hier zijn intussen dus 2 kleinzonen...de 1ste is een beetje de leeftijd van jou eerste kleindochter, en de 2e kleinzon is nu 7 maanden...daar geniet je weer net zoveel van als bij de eerste...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie foto's Tjits...?zo mooi !!!....fijne week liefs Ria...opa spekkoek lijkt op een heerlijk gekruide ontbijtkoek maar dan zachter als cake....liefs Rie x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie foto's van de granaatappel en gefeliciteerd met de geboorte van Mirre, wat een mooie naam!
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige verstilde serie. Top! Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw wat een prachtige foto's.
    Mooie stil levens.
    Kunnen ook maar zo stillevens van een schilder zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die granaatappel is zeker fotogeniek, je hebt je heerlijk uit kunnen leven met je camera!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb er helemaal beelden bij hoe er ineens in de winkel bij jou een lichtje ging branden ;-). Een goed idee, want je hebt er prachtige foto's van gemaakt!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jij weet van iets gewoons toch kleine schilderijtjes te maken!! Prachtig weer!
    En hoe gaat het met het kleine wurmpje?

    groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige foto's heb je gemaakt. De sfeer is heel erg mooi in deze stillevens, erg mooi gedaan.

    groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Tjits, wat heb je toch mooie compositie`s gemaakt van de granaatappel een lust om naar te kijken. Nog een fijne week en groetjes van mij, Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Weerom zeer mooie foto's en ook nog vree lekker ook de granaatappel :)
    groetjes Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Nooit geweten dat een granaatappel zo fotogeniek was. Prachtig.
    Fijne zondag. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen

lief dat je een berichtje achterlaat!