zondag 31 juli 2016

Workshop "fotograferen in je achtertuin"




Fotograferen is voor mij meer dan een leuke hobby...
het is mijn passie... ik word er blij en ontspannen van... krijg er innerlijke 
rust door... vooral van het maken van mooie composities, waarbij je in alle rust het 
plaatje wat je in je hoofd hebt kunt creëren en het allermooiste is dan het
moment dat je op het beeldschermpje van je camera kijkt en hetgeen
je ziet je verwachtingen overtreft! 



 



 Deze beleving en inspiratie wil ik graag met anderen delen...
dit idee is in mijn hoofd gaan broeden en ineens hakte ik de knoop door,
ik ga het gewoon doen... een workshop geven in mijn eigen tuin,
temidden van alle spulletjes die ik zelf ook gebruik voor het
maken van mijn composities, gecombineerd met
 bloemen uit de tuin... heel spannend...
 maar ook heel erg leuk!






 Ook mag ik hiervoor bloemen van inheemse vlinderplanten gebruiken 
van de ecologische arnicakwekerij achter ons huis.






In deze workshop wil ik graag laten zien dat 
je niet veel nodig hebt voor een mooie compositie..






Meestal maak ik een rondje door ons huis en pak één of
meerdere dingen die ik mee naar buiten neem,
pluk een takje of een bloemetje en
ga lekker los:)






En binnenkort is het dan al zover...
mijn eerste workshop... ik kijk erg uit naar deze
dag en ben ook heel benieuwd of het lukt mijn enthousiasme
en inspiratie over te brengen... maar ik ga ervoor en hoop hierna nog
meerdere workshops te gaan geven en wie weet ontmoet ik
hierdoor nog wel medeblogsters, dat zou heel leuk zijn:)
De tweede workshop staat gepland op 23 augustus,
dus wie weet!





 Dit alles natuurlijk onder het genot van koffie, thee,
lekkers en een lunch:)


 



Nog een weekje...
 jullie gaan het horen:)






Voor meer informatie kun je mailen naar:
thuisbijtjits@hotmail.com



Fijne zondag!!


Liefs, Tjits






21 opmerkingen:

  1. Prachtige foto's echt een plaatje!
    Heel veel succes!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk, Tjits, om je fotohobby over te brengen op anderen.
    De foto's die je nu gemaakt hebt zijn prachtig!
    Ik wens je heel veel succes en je hebt inspiratie genoeg in je tuin!
    Veel plezier!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk, heel veel succes!!!
    En je foto's: zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O wat leuk zeg! Ik zit altijd te genieten voor mijn beeldschermpje als je weer een blogje geplaatst hebt. En ondertussen ook te bedenken dat ik ook zulke mooie foto's wil maken.... en dat dat niet heel erg wil lukken, :). Een workshop lijkt me enig maar volgens mij woon je aan de andere kant van het land. Ik volg de ontwikkelingen op de voet. Veel succes. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel veel succes met je workshop,Tjits.
    Je foto's zijn weer schitterend.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goedemorgen Tjitske,
    Ik denk dat je cursus compositie voor heel veel mensen een geliefd item gaat worden. Ik moet eerlijk bekennen dat ik al jaren twijfel om te gaan sparen voor een betere camera. Maar helaas
    denk ik ook dat een betere camera mij totaal geen garantie geeft dat de resultaten beter worden.
    Compositie bepaald in zo'n grote mate hoe de foto wordt. Dat laat je in je foto's heel goed zien. Prachtig.
    Ik wens je een geweldige dag toe en heel veel cursisten.
    Rozengroetjes
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het gaat vast super leuk worden, maar ik kan mij heel goed voorstellen dat je het ook heel erg spannend vindt. Maar ik weet zeker dat het gaat lukken hoor!

    Veel succes! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ontzettend leuk! Ik denk dat dit helemaal bij je past! Goed dat je de stap genomen hebt en ik denk dat je hier heel veel mensen blij mee gaat maken! Have fun :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is steeds genieten hier komen zien naar je foto's ,je ziet het je hebt een passie in fotograveren en wij blij dat we kunnen meegenieten : )
    groetjes Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk idee en en super dat je het ook gewoon doet! Ik denk dat jij mensen heel veel kunt leren. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat wordt vast een heel leerzame workshop, want je maakt zulke prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik zag het al op fb....wat een prachtige foto's ...succes zal vast goed konen.....liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tjits,door jou manier van stylen,composities samenstellen en passie voor fotografie heb ik door jou blogposten al vaak genoten.
    Wat fantastisch dat jij dat alles ook gaat overbrengen middels workshops.
    Heb de lange lijst met inheemse planten bij je buren doorgenomen en wat zou het leuk zijn dat er wanneer jullie bezig zijn met het camerawerk een mooi insect voor de lens komt poseren op een van de bloemen die je mag gebruiken.

    Wens jou en de belangstellende deelnemers aan de workshop veel succes en fijne tijd.

    Lieve groet,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel veel succes met de workshops maar dat komt wel goed, als ik naar deze foto's kijk dan denk ik dat de belangstelling groot zal zijn.
    Heel veel plezier.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gaaf, Tjits. Mooi om je kennis over te brengen op andere liefhebbers.
    Ik ga in september aan een basisopleiding fotografie beginnen!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een ontzettend goed idee, jouw foto's zijn inderdaad een lust voor het oog.
    Veel succes , jammer dat je zo ver weg woont .
    Groetjes ,
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo Tjits, wat heb je mooie foto`s ge plaatst en goed composities gemaakt. Daar moet je oog voor hebben en dat heb jij zeker wel. Nog fijne dagen en groetjes van mij, Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat leuk Tjitske dat je workshops gaat verzorgen. Deze foto's zijn ook weer prachtig. Veel succes! Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat leuk dat je dit gaat doen, succes met deze uitdaging!

    BeantwoordenVerwijderen

lief dat je een berichtje achterlaat!