donderdag 14 juli 2016

Een kudde schapen




Gisteren kwam Mirjam van het blog http://handhaveaniceday.blogspot.nl/  helemaal 
naar mij gereden om samen te genieten van ons mooie Drenthe... Eerst hebben 
we heel lang bijgekletst onder het genot van koffie, thee en wat lekkers, 
daarna zijn we op pad gegaan, eerst naar theehuis Anserdennen waar
we genoten van een heerlijke lunch... ook daar raakten we niet
uitgepraat, waardoor we nog moesten haasten om op tijd
te komen om de schaapskudde binnen te zien komen
en dat was toch echt wel iets waar Mirjam voor
naar Drenthe gekomen was:) 






Terwijl we naar de schaapskooi op het Dwingelderveld liepen,
kwamen we deze lieve schaapjes tegen... zo lief en zo lekker dromerig...






We waren gelukkig net op tijd om de kudde schapen met haar herder en de honden
over de grote stille heide aan te zien komen...

 

 



Zo'n mooi schouwspel...



 



De schapen liepen recht op ons af:)














Dit mooie zwarte schaap heeft de bel om en is dus de belhamel van de kudde...

 

 


Mirjam stond aan de ene kant te fotograferen en ik aan de andere kant,
de kudde mooi tussen ons in...





Ze ruiken hun kooi...






Er gaan veel makke schapen in een hok...






 Dit is het knuffelschaap, wil graag geaaid en geknuffeld 
worden.. en Mirjam deed dat graag! Zo lief...






Het schaap geniet zichtbaar!






Zo'n  mooierd...


 



  Nog zo'n mooierd!
De schapen zijn net geschoren, best een kaal gezicht!



 



Weer thuis na een dag lang op de heide gescharreld te hebben...
 





Dringen geblazen voor het raampje...
 





Nog even genieten van het uitzicht over 
de grote stille heide voor de deuren dichtgaan...






 Nog even een binnenkijker...

 

 




Het was weer genieten met Mirjam,
zo bijzonder een vriendschap door het bloggen ontstaan!
Dit wordt dus zeker vervolgd:)

 
Ik wens jullie alvast een heel fijn weekend
en voor degene die vakantie heeft, een hele fijne vakantie
uit of thuis!!



Liefs, Tjits




 
 


18 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige reportage heb je maakt en wat zien ze er mooi en gezond uit.
    Ja, er ontstaan warme vriendschappen door het bloggen.
    Jij ook een heel fijn weekend
    Met warme groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's Tjitske maar vooral de vriendschap die je met Mirjam opgebouwd hebt en het samen eropuit trekken en fotograferen en uiteraard veel bijkletsen, dat vind ik zo prachtig en bijzonder.
    Lieve groet,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's Tjitske maar vooral de vriendschap die je met Mirjam opgebouwd hebt en het samen eropuit trekken en fotograferen en uiteraard veel bijkletsen, dat vind ik zo prachtig en bijzonder.
    Lieve groet,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk om je blogvriendin te ontmoeten! Het was een leuke dag dat zie je wel . Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie (blog)vriendschap,mooie foto's,prachtige schaapskudde in het geweldig mooie Drenthe.

    Een fantastische provincie met gastvrije bewoners waar ik met heel veel plezier aan terug denk.
    Moet er snel weer eens een blogpost over maken al was het alleen maar voor mezelf omdat ik het zó graag wil delen wat ik er allemaal gezien heb........

    Lieve groet,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn om zo dicht bij zo'n prachtige plek te wonen. Ik ga het onthouden voor een vakantie-uitje voor ons. Fijn weekend vast. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit is duidelijk een dag met een gouden randje,Tjits.
    Echt schitterend.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk dat jullie samen op stap zijn geweest! Wij waren pasgeleden ook op het Dwingelderveld en zagen in de verte de schaapskudde aankomen, zo leuk om mee te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh dat zijn veel schapen bij elkaar, geweldig! Heb net zelf ook een schapenpost geplaatst :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wat Leuk dat Mirjam ons mooie Drenthe heeft gezien!
    Prachtige foto's van de schaapskudde!
    En voor jou ook een mooie zomer gewenst!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie foto's....en wat fijn jullie vriendschap...mooi bloggen toch ?....liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat was het een heerlijke dag hè Tjitske, maar ik was natuurlijk niet alleen voor de schapen naar Drenthe gekomen hoor. Ik kwam voor een heel gezellige dag en een gezellige dag hadden we zeker weten. Maar de schapen waren natuurlijk wel prachtig om te zien. Wat geweldig is het als ze met z'n allen, zijn het er 200 of misschien wel meer? zo op je af komen rennen. Echt super.
    Als ik jouw foto's bekijk ben ik gelijk weer even terug.
    Ik moet mijn eigen foto's nog even nabewerken. Ik hoop overmorgen een stukje op mijn blog te hebben.
    Fijn weekend Tjitske, met jullie gasten, geniet er van.
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat hebben jullie een mooie dag gehad, fijn dat wij mee mogen genieten vab de schapen!
    Fijn weekend.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie foto reportage Tjitske, van een zo te lezen heeeel! gezellige dag. Wat ontzettend fijn om door het bloggen zo'n mooie vriendschap te hebben. De schapenkudde is groot zeg en wat een mooie dames zitten ertussen. Wens jou ook een fijn weekend, liefs Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat is gezellig zo'n dag samen. Helemaal leuk zo'n bezoek aan de schaapskudde. Prachtige foto's.
    Fijn weekend, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat heb je een mooie reportage gemaakt over jullie bezoek aan de schaapskooi. Wat zal dat een bijzonder schouwspel zijn om te zien. Lijkt mij prachtig om mee te maken, maar dat komt goed ;-). Mooi is dat hè, wat het bloggen heeft gebracht...ik blijf de ontstane vriendschappen ook heel bijzonder vinden!

    Een fijne dag, Tjits! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoe gaaf is dit zeg:))
    Fijn dat jullie zo genoten hebben.
    Voor nu fijne avond
    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gezellig Tjits, leuk dat jullie afgesproken hebben en om samen iets te ondernemen wat jullie allebei boeit! Het heeft weer mooie plaatjes opgeleverd!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen

lief dat je een berichtje achterlaat!