dinsdag 8 augustus 2017

Zaaddozen van Juffertjes en Papavers




Ik hou erg van papavers en klaprozen en het is alweer een aantal jaren geleden
dat ik een pot met mooie paars/lila papavers kocht voor onze tuin.
De papavers voelen zich hier gelukkig thuis en zorgen iedere 
zomer voor flink wat nazaten, de papavers staken dan 
ook deze zomer overal hun koppies weer 
boven uit:)
  
Als de papavers uitgebloeid zijn knip ik hier en daar wat zaaddozen af om
ze vervolgens tot een klein bosje te bundelen, erg leuk voor decoratie
en op deze manier kan ik ook makkelijk de zaadjes opvangen.




Ook de juffertjes in 't groen behoren tot mijn favorieten 
en ook de juffertjes geven mooie decoratieve zaaddozen...
 




 De oude puddingvorm kleurt er zo mooi bij...






 De zaaddozen liggen te drogen op een oud roestig bord...


 



Het oude schaartje maakt het het helemaal af...
 

 



Zo geniet ik het hele jaar van deze mooie bloemetjes...
eerst in volle bloei in de tuin... daarna van de zaaddozen en
vervolgens van de vele foto's die ik hiervan maak:) 



 




Liefs, Tjits




 


17 opmerkingen:

  1. Prachtige plaatjes Tjits ...
    De natuur in haar eenvoud ...
    Fijne avond ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat maak jij toch prachtige foto's.
    De kleuren komen zo mooi bij elkaar.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi! Zo geniet je dubbel van je papavers... Je hebt echt gevoel om dingen te combineren en af te stemmen op elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een sfeervolle foto's, zo prachtig vastgelegd...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goedemorgen lieve Tjits,
    Wat heb je weer een beeldschone foto's gemaakt.
    Heerlijke dag gewenst.
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijke stillevens, prachtige foto's, zo bewonderenswaardig want wat vind ik dat nog moeilijk. Tjitske, als je weer eens een cursusdag hebt wil je mij dan een berichtje sturen, info@paulinekick.nl. Want ik hou mij aanbevolen, lijkt mij zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk dat je weer terug bent met je prachtige foto's ik heb ervan genoten! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wowwwww prachtig.....liefs Ria x ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tjits jij weet weer als geen ander de schoonheid van deze decoratieve zaaddozen met de camera vast te leggen.
    In twee woorden......... verfijnt en romantisch.

    Lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo heb je er dubbel plezier van en ook nog prachtige foto's.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb weer genoten van je foto's! Mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heb je toch altijd prachtige natuur foto's❤️..altijd genieten bij jou..
    Lieve❤️ groetjes Gaby..xxx❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig mooi groen!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Beautiful idea! Have a Happy weekend. Hugs.

    BeantwoordenVerwijderen

lief dat je een berichtje achterlaat!