dinsdag 6 december 2016

Wintertooi





Mijn vorige post over de paddenstoelen in het herfstbos
gaf ik de titel sprookjesbos mee, maar ook deze post zou ik weer sprookjesbos
kunnen noemen, want ook de afgelopen dagen was het bos
het decor van een sprookje... zo mooi...





Op deze voorlopige laatste mooie winterse dag,
trok ik vanmorgen met camera (hoe kan het anders haha) 
het Dwingelderveld in om nog even volop te kunnen genieten van het
decor waar koning winter ons op trakteerde.






Het was zo genieten van alles wat ik onderweg tegen kwam...
zoveel mooie decoraties door de natuur zelf gecreëerd.
We hoeven hier niets voor de doen,
het alleen maar te zien...











Mooier en echter krijgen we de kersttakken niet...






Sprookjesachtig mooi en een beetje mystiek...










 Herfstbladeren door koning winter ingelijst...






Zonnestralen verlichten deze kerstbomen...






Een herfstblad gevangen in een tak...






 En gedecoreerd met een mooi winters randje zeker waard
om gezien te worden... 






2 reeën schoten net voor mij langs de begroeiing in,
helaas net buiten het bereik van mijn camera...





 Pure kerstdecoratie... 
mooier en natuurlijker krijg je het toch niet?

 



Zo mooi deze verstilde sfeer... 
wat nog versterkt werd doordat ik daar helemaal alleen liep...














En onderweg kwam ik dit kadootje tegen...
ik keerde de auto en ben hier even stil gaan staan,
want in de routine van het dagelijks leven gaan we vaak aan zoveel moois voorbij...

Geluksmomentjes!!








Ik wens jullie veel geluksmomentjes 
voor deze decembermaand, vaak zijn ze heel dichtbij...



Liefs, Tjits






23 opmerkingen:

  1. Prachtige foto's weer.
    Het is echt genieten dit soort dagen, de natuur is elke dag anders.
    Maar dit zijn wel de pareltjes.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wederom weer schitterende foto's,Tjits.
    Wat is de natuur toch mooi !

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie winterse foto's ....liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook in winterse sferen heeft het bos zoveel te bieden. Jij hebt echt oog voor detail, dat blijkt ook wel weer uit je prachtige foto's. Ik heb ervan genoten.

    Fijne avond, Tjits! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Supermooi Tjits! Zo mooi om hier van te genieten! Jij ook nog heel veel van deze
    geluksmomentjes gewenst! groetjes Ina.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O, ècht! wauw wat prachtig. Deze foto's zijn zeker sprookjesachtig. Je kunt er zo mooie kerstkaarten van laten drukken.
    Die laatste met die schapen (moeflons?) is ook super. Ik houd van schapen.
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat woon je in een mooie omgeving. In elk jaargetijde mooi. De winterse sfeer heb je heel goed vastgelegd op de prachtige foto's. Ik heb ervan genoten!
    Groet, Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat weer prachtig vastgelegd!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo mooi!! En ja ik mis de kleuren van de zomer maar je hebt gelijk ook in andere seizoenen geeft de natuur zijn pracht weer.
    Fijne dag Tjits, liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi! Ik wilde dat ik de puf had om ook 's morgens in alle rust zulk moois op te zoeken.. echt prachtig Tjits!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige foto's heb je weer gemaakt...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. O wat was dit genieten, de ene foto nog mooier dan de andere. De schapen vond ik op FB al zo geweldig maar ook die foto met dat licht in de diepte, de middelste van de collage, daar heb ik gewoon geen woorden voor.
    Groetjes, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh, wat heb je dat prachtig vastgelegd! De sfeer is bijna tastbaar...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige foto's Tjits, wat is het genieten hè in de natuur, je moet er voor op uit,
    maar dan heb je ook wat!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat was het mooi he? Ook ik ben er met de camera op uit gegaan. Het was fantastisch. Jou foto's zijn dan ook kunstwerkjes op zich. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik had ze op IG al gezien maar dat zie ik op de telefoon: nu op de laptop zijn ze wat groter en nog veel mooier! Prachtig! Maar zo vroeg op pad.....dat lukt mij niet!

    groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Super mooi!!! Echt eindeloos genieten van je foto's, de sfeer, de prachtige natuur die met een zoet suikerlaagje bedekt is.. Dank je wel dat we hiervan mogen meegenieten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. WAUW Schitterend!!! Mooi als zoveel natuur je mag omringen en je er oog voor hebt!
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige foto's heb je gemaakt.
    Mooie omgeving het Dwingelderveld.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dit is inderdaad de winterse editie van een sprookjesbos. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ADEMBENEMEND MOOI ! ! !
    Ik blijf steeds maar weer kijken.

    Liefs Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtig Tjits, echt meegenoten met je!
    Herkenbare plekken waar we afgelopen voorjaar liepen, prachtige omgeving!
    Wat heb je SCHITTERENDE plaatjes geschoten zeg, echt kwijlen, haha...

    Lieve groet,MJ

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtig.. ik ben er even stil van. Wie weet kunnen we de komende dagen weer van die mooie plaatjes zien. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen

lief dat je een berichtje achterlaat!