zondag 5 april 2015

Paaseieren




Eindelijk weer even tijd om een post te plaatsen...
de afgelopen weken was ik zo druk, dat ik nauwelijks in blogland geweest
ben... ook het fotograferen is op een laag pitje komen te staan.

Tijdens het boodschappen doen zag ik deze paaseitjes liggen,
ik nam ze niet mee om ze lekker op te peuzelen, maar om er lekker mee te gaan
fotograferen... ik dacht ook dat ze helemaal niet lekker zouden zijn... hard en mierzoet...
maar tijdens het fotograferen stak ik er toch eentje in mijn mond en tot mijn grote
verrassing zijn ze ook nog eens heel erg lekker;)

(iets waar ik eigenlijk helemaal niet blij mee ben haha;))





Ook genieten we dit jaar met Pasen voor het eerst van de heerlijke witte
eieren van onze eigen kippen Kwik en Kwak, onder 
leiding van haan Kwek...





Dit kippetje heb ik al jaren, tot voor een paar dagen geleden behoorde ze tot
een duo, maar de storm heeft haar kippenzusje omver geblazen en helaas vond ik
haar zonder kop en staart op de tegels... gelukkig heeft ze een nestje
vol met heerlijke eitjes...





De narcis... ook een symbool van het voorjaar...
samen met de eitjes een lief lentetafereeltje...






Wat smaken die chocolade eitjes heerlijk met een kop thee erbij
en natuurlijk het liefst in een heerlijk lentezonnetje:)






Zo lief die kleurtjes bij elkaar...






En waar ben ik de laatste weken dan zo druk mee? 
We gaan onze slaap- en badkamer verbouwen! 

Deze badkamer is al jaren niet meer in gebruik als badkamer, maar 
diende zo'n beetje als opslagruimte...  die spullen moesten daar dus weg
en van het één komt het ander... we zijn het hele huis doorgegaan
met zeer kritische ogen... wat kan er weg... best heel lastig
als je erg bewaarderig bent en altijd denkt dat het
nog wel eens van pas kan komen...

Maar het begin is gemaakt, de badkamer is gesloopt!
Een mooi oud stalraampje en oude gebinten kwamen tevoorschijn:)
Ik zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen...






Fijne 2e paasdag!!


Liefs, Tjits




36 opmerkingen:

  1. Vanmorgen lagen deze eitjes ook bij mijn schoonmoeder, toen we bij haar op bezoek waren. Ik ben er niet aan begonnen en lees bij jou dat dat ook best verstandig was hihi. Want chocola is echt mijn zwakte!

    Wat een verrassingen bij het slopen van de badkamer! Gaaf hoor. Ik ben benieuwd of je de plannen er op aan gaat passen, sowieso ben ik erg benieuwd naar het resultaat.

    Succes met de verbouwing en nog een fijn paasweekend, Tjits. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo leuk om verbouwingen te volgen! Ben heel nieuwsgierig naar hoe het gaat worden! Wat een mooie paassfeer heb je gecreerd, prachtige foto's!
    Veel liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke paasfoto's, ik wens je ook nog een fijne 2e paasdag en sterkte met verbouwen.
    groetjes El

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke paasfoto's, ik wens je ook nog een fijne 2e paasdag en sterkte met verbouwen.
    groetjes El

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto's weer Tjits. Ik ben erg benieuwd naar de vorderingen van het klussen.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat weer mooie foto's. Had je al gemist.
    Wat goed dat opruimen, en succes met de verbouwing.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wij hadden in de winkel een beetje dezelfde gedachte over die eitjes,ik vond ze ook zo leuk maar van foto's maken kwam het niet,of het moeten die twee eitjes zijn in bakje in mijn post van zondag over opgeknapte gang.

    Bij jou kwam het er wel van en je foto's met eitjes zijn alleraardigst geworden.

    Hier staan de eitjes met nog wat andere soorten in weckpot op tafel en niet enkel voor de show want ik hoor van tijd tot tijd het geluid van glazen deksel een teken dat ze lekker zijn.

    Jullie zijn aan groots karwei bezig en ik ben heel benieuwd hoe de badkamer gaat worden.

    Succes met het klussen en fijne 2e Paasdag!!!

    Lieve groet,Ger


    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een prachtig blog Tjits. Heel veel succes met de verbouwing.
    Heerlijke 2e paasdag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gezellige paaspost Tjits, je foto's zijn ook weer zo mooi. Deze paaseitjes heb ik nog geproefd, misschien maar beter zo hihi. Ben benieuwd hoe het er na de verbouwing uit gaat zien, een groot project als ik zo de foto zie. Heel veel plezier en succes met klussen de komende tijd. En nog een fijne 2e paasdag.
    Liefs, Ingridx.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. 'nog niet geproefd' wilde ik zeggen (te snel aan het typen).
    Groetjesssss.......

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk eitjes van eigen kippen! Mooie foto's!
    Vind de foto van de gesloopte ruimte prachtig, heel sfeervol met het licht door het raam en de deur maar... ben natuurlijk heel benieuwd hoe je de ruimte gaat opknappen, veel succes!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. O jeetje de badkamer ziet eruit als een hele grote klus! Maar het zal vast de moeite waard zijn!
    En de foto's met de eitjes zijn (natuurlijk) weer prachtig.
    XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige foto's, mooie fotocollage. Hier kan ik echt van genieten. Jij bent min of meer mijn voorbeeld wb. fotograferen. Zelf nu ook een fotoblog gestart (there is beauty in the most common things for those who have eyes to see ...) Ik hoop dat je eens een keer mijn blog bezoekt en een reactie achterlaat met tips en/of adviezen. Geniet van 2de Paasdag

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie foto's Tjits, ben benieuwd of er nog van die snoepeitjes over waren na de fotosessie, haha. De eitjes van eigen kippen zijn heerlijk,vind je niet? En wat een klus gaan jullie aan, maar wel erg leuk. Ik ben benieuwd hoe het gaat worden. Fijne Tweede Paasdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een werk hebben jullie dan nog...wel leuk...mooie fotos hoor...liefs van mij...fijne dag vandaag !...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig, Tjits! Hoe fotogeniek kun je paaseitjes maken!
    Wat een klus zijn jullie aangegaan. En wat een sfeer geeft de gestripte badkamer en wat leuk dat er mooie gebinten en een stalraampje tevoorschijn komen!
    Ik wens jullie heel veel klusplezier!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie plaatjes! Ook fijne paasdagen toegewenst. Groetjes, Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Grappig...zo sta ik soms ook in de winkel....niet om op te eten.....maar leuk voor foto's ;) Nu de beelden smaken naar meer hoor...die met die lepel......geweldig! Een perfecte paaskaart.
    Oh en je klus......vind de ruimte zo al prachtig ;)

    Fijne 2e paasdag

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo Tjits, wat een mooi overzicht van je foto`s heb je gemaakt. Ik wens jullie veel sterke toe bij de verbouwing.
    Ook nog een fijne 2de paasdag en groetjes van mij, Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een gezellig blogpost, Tjits! `k Ben benieuwd naar de verbouwing, succes hoor. Fijne dag,..

    Lieve-groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtige foto's, ik heb bewust geen eitjes gekocht want ik kan er dan ook niet afblijven hi hi... Fijne 2de paasdag

    Veel succes met klussen.
    Liefs Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jummie eitjes heb je en ook nog fotogeniek. Altijd leuk maar ook spannend een verbouwing. Veel succes en nog een fijne paasmaandag. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Je schrijft zo leuk Tjits is met volle enthousiasme je blogje lezen :) prachtige fotos weerom ,geniet van de Paasdagen groetjes Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  24. O, die eitjes kraken als je er in bijt en ze zijn .....heerlijk!
    Je hebt alles weer mooi op elkaar afgestemd, helemaal in Paassfeer Tjits.
    Klussen, leuk!!! Het komt helemaal goed bij jullie, veel succes.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hier koop ik eigenlijk nooit paaseieren, nooit gedaan ook. Geen echte snoepers, blijft allemaal liggen:))
    Die 2 kippetjes heb ik ook, beiden heel.
    Mooie foto's weer Tjits
    Fijne avond
    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  26. aah het zijn heerlijke paasplaatjes zeg! en je stalraam wauw wat een mooie ontdekking!! Ik ben super benieuwd wat dit voor moois gaat worden!!
    fijne avond
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mooie foto's hoor! En succes met de verbouwing het wordt vast mooi. Gr. Meriam

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Very great post. I simply stumbled upon your blog and wanted to say that I have really enjoyed browsing your weblog posts. After all I’ll be subscribing on your feed and I am hoping you write again very soon!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat weer een mooie foto's en jammer van je ene kippetje. Maar ja ook weer een reden om weer eens wa nieuws aan te schaven toch? En jeetje Tjits wat een megaklus, wij hebben de badkamer een paar jaar geleden gedaan dus ik weet wat een werk het allemaal is helemaal als je alles zoals in ons geval doet succes 't zal vast wel heel mooie worden jou kende.

    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Je foto's zijn weer mooi Tjits, benieuwd wat daar bij het stalraampje gaat komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ja, die zijn (eh..waren) lekker hé...had ze vorig jaar ook! Nog een grappig verhaal daarover: ik had ze voor de sier in kleine glaasjes gedaan en zo hebben ze twee weken vóór Pasen gestaan en dat met vier snoepers in huis (oké...ook ik). Ze dachten dat het sier-eitjes waren....tót ik op Eerste Paasdag er één in mijn mond stopte...je had hun gezichten moeten zien! haha.
    Prachtige foto's laat je ons weer zien, die in de lepel is heel mooi!
    Wat een vondst met de sloopwerkzaamheden. Super!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Haha, er zijn dus meer mensen, die vanwege werkzaamheden - in mijn geval, het binneninterieur schilderen en
    sausen - niet meer aan het bloggen toekomen.
    Nu neem ik even de tijd om naar je leuke eitjes en kipjes te kijken, zodat ik mij weer helemaal kan opladen ;-) voor de volgende klus.
    Ik weet nu al zeker dat jullie badkamer prachtig wordt.
    Dat krijg je als je een man met gouden handjes hebt.
    Sterkte, maar ook heel veel plezier met de voorbereiding en uitzoeken van de materialen en spulletjes.
    Liefs van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Jullie pakken het groots aan, een flinke klus. Ik ben benieuwd. Heerlijke zoete foto's met de eitjes in pasteltinten.
    Succes met de verbouwing. Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat zijn je foto's mooi! Echte paassfeer! En dan de badkamer..haha ik ken hem niet terug! Het moet eerst erger worden voor het mooier wordt en jullie plannen zijn geweldig! Met Gert kan dat niet mislukken! Opruimen is een hele klus maar geeft wel een goed gevoel..ik ben benieuwd naar de vorderingen Tjits! Succes ermee!!! Liefs. jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat is het weer heerlijk genieten van al die schitterende foto's zo mooi sfeertje kan jij toch creëren.
    Zich met verbouwen.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hi, Really great effort. Everyone must read this article. Thanks for sharing.

    BeantwoordenVerwijderen

lief dat je een berichtje achterlaat!