dinsdag 19 augustus 2014

Zonnestraaltjes...




Toen ik vorige week bij de grootgrutter mijn boodschappen deed, 
werd ik op slag verliefd op het servies wat daar stond en hoe het kwam weet ik niet,
maar ineens stonden er wat borden en kommen in mijn winkelwagentje:)
Ik vind de blauwgroene kleur zo mooi en de kommen die ik al had in
deze kleur passen er ook goed bij.



 



Thuisgekomen zag ik dit boeketje met zonnestraaltjes staan wat ik een dag eerder uit
onze tuin geplukt had en ineens dacht ik wat zal dat mooi combineren met
het servies... even later stond alles buiten op de tuintafel en ging ik
los met mijn camera, het zonnetje wat toen scheen maakte 
het helemaal compleet en nu geniet ik via mijn foto's
van deze zonnestraaltjes, ik hoop hiermee jullie
ook wat zonnestraaltjes te kunnen brengen...



 



 De lathyrus blijft maar doorbloeien... zo mooi!



 



Nu ik vanwege het weer weinig in de tuin te vinden ben,
genieten we binnen maar van de bloemetjes, 
zo zonde om alles te laten verregenen...



 



 Even geen woorden...
gewoon lekker genieten van de zonnige kleurtjes...



 

 


 







 
 



Deze puddingvorm is al heel oud, mijn oma gebruikte deze vorm
voor de zondagse pudding en nu mag ik ervan genieten...



 




 




Ik wens en stuur jullie veel zonnestralen!


Liefs, Tjits




30 opmerkingen:

  1. O, dit komt me bekend voor! Ik heb ook een kopje gekocht op de rommelmarkt in dezelfde kleur. Binnenkort kan je van mijn aankoop genieten. Ik zoek nog in de kast naar wat bijpassende spullen en wat mooie rozen in de tuin. Even geduld nog....
    Groetjes,

    Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat js idd mooi servies, hebben ze dat ook niet in roomwit? En de bloemen passen er mooi bij. Ik heb weer genoten.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie post !!..ik wens jou hetzelfde hoor !!!...liefs van mij...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie en blije post heb je gemaakt .Heel mooi het servies ,ik heb helaas geen enkele plek meer voor dit soort mooie dingen .Niets is leuker dan bloemen uit eigen tuin om van te genieten .Wie weet krijgen we nog wat zonnestralen de komende tijd ,zo niet dan maken we het toch in huis gezellig ??
    Lieve groet Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige kleur van het serviesgoed.
    En de zonnestraaltjes zorgen voor nog meer
    vrolijkheid.
    Dankjewel voor het meegenieten,Tjits.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig servies, helemaal mijn kleurtje. Ga gauw even kijken deze week. En wat een mooie bloemen nog uit je tuin! Je foto's zijn weer super, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou, de zonnestraaltjes komen hier binnen! Mooie fleurige post! En het servies is prachtig, hele mooie kleur. Mijn lathyrus in de tuin laat het afweten, dus ik geniet even van die van jou...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vreemd is dat toch, al die voorwerpen die ineens in je boodschappenkar te vinden zijn ;-). Blijkbaar moet het zo zijn. Dit is inderdaad mooi servies en wat heb je het prachtig gecombineerd met je bloemen. Je post levert ons als lezers zo ook de nodige zonnestraaltjes op!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit is inderdaad een prachtige kleur zeg!! Ik hou van groen ik kan me voorstellen dat je er voor viel als een blok. de puddingvorm van oma is echt een plaatje zeg wat een gelukje dat je hem kreeg.
    Hier is de latherus al helemaal uitgebloeit zelfs de bonen waren al uitgedroogd dus als het zaad weer gevangen voor volgend jaar genieten. Er ontstaat zo wel een hele kale plek in de tuin dus daar moet ik nog even wat op verzinnen want ze nemen best veel ruimte in beslag. Zo nu lekker even aan de koffie
    fijne avond
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik snap het helemaal: het vloog er zomaar in! Is er niks kapot gegaan?
    Ik snap dat je er voor viel, wat een mooie kleur. En wat passen de bloemen uit de tuin er goed bij.....prachtige foto's heb je er van gemaakt!
    Mijn lathyrus is volkomen uitgebloeid: ik had ze in een bak dus daarom zijn ze sneller weg denk ik...jammer, want ik heb er aardig van geplukt. En ja, je kunt ze beter naar binnen halen: zie je er er tenminste nog wat van!

    Groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat mooi het nieuwe servies en daarvoor hoefde je niet eens op speurtocht, zomaar bij de grootgrutter! De puddingvorm is ook prachtig, ik kan me er de warme puddingen al bij bedenken.
    Je hebt gelijk om de bloemen binnen te halen. Zo geniet je er momenteel meer van. Mooie foto's.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nou, ik snap het wel hoor; zo'n servies kan je niet laten liggen, daar kan je echt niets aan doen hihi.
    Ik wil dit ook wel even in het echt zien, misschien bij de iets grotere grootgrutter in een dorp verderop,
    want ik vind deze kommen ook wel heeeel erg mooi! Super wanneer je zoveel moois uit je eigen tuin
    kan plukken, het zijn zonder meer stuk voor stuk zonnestraaltjes! Dank je wel, ik ontvang ze graag!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dank je voor de zonnestralen en met deze post heb je ze ook wel naar ons gestuurd...prachtig die bloemen en dat servies oohhh super mooie kleur...en gelijk heb je zo zonde voor de mooie bloemetjes buiten...maar we moeten nog even geduld hebben dan wordt het weer beter....lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig, Tjits! Mooi servies-goed en bloemetjes en super mooi gefotografeerd. Je hebt talent. Mooie header ook weer, in mijn lievelingskleur; roze!!

    Lieve-Groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie frisse kleur heeft je servies, prachtige foto`s weer.

    Fijne avond!
    Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Inderdaad leuk servies! Volgens mij hebben ze nu een leuke schaal erbij, met reliëfstipjes. Maar je kommen zijn er ook prachtig bij. En heerlijk, al die bloemen. Die vervelen nooit.
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een prachtig log, lieve Tjits!
    En dat dat servies dan zo maar in je karretje ligt, he! Het is prachtig en de kleur heel mooi.
    En je hebt weer zo mooi met bloemen en de camera gespeeld.
    Ik heb zeer genoten!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Kan me voorstellen dat jij met het leuke serviesgoed,zomerse bloemen uit je eigen pluktuin en camera lekker los ging.
    En dat lukte jou al heel vaak,prachtige composities zijn het geworden en even zo mooie foto's!!!

    Dubbel op voor mij met jou zonnige boeketje samen met dat van mij dat ik vanmiddag uit de tuin plukten om in schattig oude melkkan te schikken wat ik onlangs zomaar kreeg van lieve mevrouw in de straat die het voor mij mee bracht van haar vakantie in Engeland,ze kocht het in een van de antiekwinkeltjes in de Cotswolds,aan de decornaam en stempel te zien is het ruim honderd jaar oud,ben er zó blij mee.

    Lieve groet en fijne week,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wow, wat een mooie foto's heb je gemaakt. Prachtige kleuren.

    Die kommetjes lijken me idd erg mooi. Denk niet dat ze hier zoiets hebben, bij ons staat nooit iets apart's. Misschien is het filiaal te klein.

    Ik ga nog even terug kijken en genieten van je fleurige foto's!!

    Liefs Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik word er helemaal stil van ...
    Prachtig in beeld gebracht ...
    Fijne woensdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Genieten doe ik zeker van je prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtig servies en prachtige foto's. Zo grappig hoe je dat zegt, 'ik weet niet hoe het kwam maar het lag ineens in mijn karretje!' Hihi zulke momenten hebben we allemaal wel eens denk ik. ;-) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heerlijk die bloemenpracht, echt genieten!! Je hebt het weer zo mooi en sfeervol vastgelegd! De tintjes van het leuke serviesgoed zijn jarenlang mijn favoriet geweest. Tot ik ineens helemaal over wou op wit.. grappig he! Groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtig ben ook weg van deze kleur je kan het zo mooi combineren....schitterende foto's heb je gemaakt...een genot om naar te kijken

    liefs Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een mooi servies en je weet er weer een prachtige combi van te maken, zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Tjits,
    Wat vond je mooi serviesgoed. Wat een prachtige kleur! Soms moet je gewoon wat kopen, ook al was het helemaal niet je plan hè? En dan die bloemetjes uit je tuin, wat een verrukkelijk boeketje is dat! En wat staat het mooi bij je serviesgoed. Die puddingvorm van je oma is geweldig mooi, die zul je wel koesteren en heel voorzichtig gebruiken...
    Ik wens je een heerlijke dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een heerlijke zonnige post. Dat kunnen we wel even gebruiken na al dat herfstweer (alhoewel bij ons nu even het zonnetje schijnt).
    Ik vind het servies ook prachtig! Ik kan me voorstellen dat je dit niet kon weerstaan.
    Fijne dag. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoe krijg je het voor elkaar om zulke leuke composities te maken van de prachtige bloemetjes en je servies.
    Wat zul je genoten hebben, terwijl je bezig was.

    Liefs van je naamggenootje

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Oh! Het wordt hier in één keer een stuk warmer!
    Zijn dat Tjitszonnestralen?

    Aan je foto's is goed te zien hoe blij je met je aankoop bent. Dat servies zou in mijn kar ook zomaar zijn terechtgekomen. Absoluut! Helemaal mijn kleur.

    En wat een mooie term: "grootgrutter", nooit van gehoord. Is dat een bestaand woord of hem je het zelf bedacht?
    Ik zoek het meteen even op of het in de WNT staat. Ben benieuwd.

    Brigitte

    Hele mooie bloempjes ook trouwens, en zo veel nog voor de tijd van het jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Net opgezocht. Hoe is het mogelijk? "Grootgrutter" BESTAAT!

    BeantwoordenVerwijderen

lief dat je een berichtje achterlaat!