vrijdag 19 augustus 2011

bloemen, vlinders en bijtjes ...



fijn dat jullie ook zo genoten hebben van de fladderende
vlinders in onze tuin!

zodra de zon haar best doet om te stralen, pak ik mijn camera en
loop door de tuin de vlinders achterna ...

en onderweg kom ik dan zoveel moois tegen wat ik jullie ook
graag wil laten zien ... zoals deze mooie korenbloem, prachtig
toch met al die kleine bloemetjes aan elkaar verbonden ...






de groene vleesvlieg ... ik vind het niet fijn om ze in huis te hebben,
maar zo in de natuur zijn ze heel mooi ...






 een bijtje die zijn nectar uit de cosmea haalt ...






en de dagpauwoog die miste nog in mijn vorige post ...






 en hier weer de citroenvlinder ... ook zo mooi ...
de mannetjes zijn meer geel en de vrouwtjes meer groen van kleur
hun vleugels zijn zo mooi geaderd dat het net nerven van een blad lijken ..



    


 de kleine vos van de onderkant gezien, klaar om weg te vliegen ...





hier nog een foto van vorig zomer van mijn dochter genietend van de zon en haar boek 
achter de bloeiende lavendel ... helaas hebben we deze zomer het ligbed niet eens
tevoorschijn gehaald ...






gelukkig hebben we de Rosery waar ik vaak even met een kop thee ga zitten ..
genietend van de natuur om mij heen ...






ja ook de paddenstoelen schieten hier uit de grond ...
veel te vroeg .. maar toch heel mooi ...





en de familie Mus is hier nog dagelijks te vinden, ik hoor ze nu
ook gezellig kwetteren met elkaar!
in dit rek zijn er net 4 neergestreken, de andere 2 zaten in het rek ernaast ...




de dille in bloei, dropplant, zonnehoed en hortensia
ik ben de naam van de lila bloemetjes even kwijt ...




tot slot nog een foto van de schitterende stokroos, daar kan ik maar
geen genoeg van krijgen, zo mooi met de blauwe lucht op de
achtergrond!






het belooft een warm zomerweekend te worden,
geniet ervan!!









32 opmerkingen:

  1. Zo Tjits, wat een supermooie foto's heb je gemaakt. Al vind ik al die insecten eng vind ik ze zo bij jou op de foto heel mooi.
    Mooi plekje heb je daar Tjits, wat zul je genieten
    als je daar zit, ik zie het helemaal voor me.
    Ach en dat meisje tussen de lavendel, gewoon mooi!

    Fijn weekend, en misschien kun je nu het ligbed wel tevoorschijn halen en een nieuwe foto maken van haar ;-)

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Preachtige foto's! Bij ons zijn er dit jaar bijzonder weinig vlinders. Normaal zit de vlinderstruik vol maar dit jaar allesbehalve. Geen idee hoe dat komt. Te strenge winter misschien?
    Wat maak je altijd weer mooie collages en wat is die dille in bloei mooi.
    Dank je voor de rustgevende foto's.... Momenteel ben ik echt helemaal ondersteboven van wat er op Pukkelpop gebeurde, echt, dat grijpt me helemaal naar de keel, verschrikkelijk...
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige foto's meid...zo zie je maar hoe dichtbij huis je enorm kunt genieten van de natuur! En als het zonnetje dan ook nog eens veelvuldig schijnt...!!!

    Een heel fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto's weer! je hebt nog veel bloeiende planten in je tuin! Lekker genieten he!

    Wat een zalig plekje heb je gecreƫerd,leuk met die kussens!

    Bij ons zie je weinig vlinders dit jaar.
    Jammer!

    Fijn weekend.

    Liefs Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben verliefd op je Rosarie! Waaw, wat een heerlijke plek! En al die mooie foto's, volgens mij heb je ook een geweldige tuin!
    Geniet ervan dit weekend en haal het ligbed toch nog maar even uit de kast!
    Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kan wel zien dat fotografie je passie is. Je zou er zelfs je beroep van kunnen maken. Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wowwwwwwwwwwwww...prachtig allemaal !!...een echte geniet post !!...fijn weekend...liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O wat is het toch mooi bij jouw, ik voel me helemaal tuis bij je...Nicole*

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een contrast met het noodweer hier gisteren. Ik heb nog nooit zoiets gezien. Je zag geen hand meer voor je ogen. De bomen vielen lijk lucifers neer.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Tjits,
    Wat een prachtige plaatjes weer zeg...
    En die Rosery, wat is die mooi. Zo heerlijk knus. Wat zullen jullie daar veel heerlijke dagen en avonden hebben doorgebracht.
    Heel fijn weekend gewenst,
    Lieve groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Tjits, meid, wat ben ik onder de indruk van je prachtige foto's. Die eerste foto van de korenbloem, geweldig wat een mooie kleur zeg!!!

    Lieve groet,
    Gerreke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik krijg hier toch echt een zomers gevoel bij! Zo mooi weer in beeld gebracht, dit is werkelijk weer op en top genieten. Ik wens je een heel fijn weekend! Groetjes Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. In de roserie zou ik ook wel een kopje thee willen drinken, ook wel achter de lavendel trouwens. Hier heb je vast een hele speciale camara voor want met die van mij lukt dit nooit. Ik probeer wel eens en insekt te fotograveren en dan moet ik later altijd heel hard denken over wat de "vlek" op de foto is.
    fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat heb jij het super mooi bij jou buiten.....
    En zelf van de bijtjes ga je houden wanneer het zo in beeld komt;-)!

    Fijn weekend,

    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  15. WOW !
    Wat een prachtige foto's heb je weer.
    En je tuin grenst aan nog meer groen zo te zien,echt schitterend.

    Fijn week-end
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat een heerlijke tuin heb je toch begrijp dat je heerlijk kan zitten op zo zitje met alles om je heen .... fijn weekend lieve groet rosita...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik heb toch zo genoten van je prachtige foto's. Geweldig zo'n mooie tuin....zulke pracht aan bloemen en wat een oer gezellig zitje.
    Kan me indenken dat je hier met 'n heerlijk
    kopje mint thee helemaal tot rust komt.
    Leuke foto trouwens van je dochter.
    Lieve Tjits...dank je wel voor het mee genieten. Ik wens jullie een heerlijk zonnig weekend. Trudie (en Hans natuurlijk).

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooie foto's en collages heb je weer gemaakt! Ik vind vooral de foto van je dochter achter de lavendel erg mooi...

    Liefs en jij ook een heerlijk weekend toegewenst!

    Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik zie je zo dwalen door de tuin Tjits, als ik nu de naaimachine bij jou neerzet, dan maak jij wel foto's:))))Je bet er een kei in, prachtig,jullie tuin is gewoon heerlijk en de zitjes in de Rosery helemaal af.
    Ik hoop dat de komende dagen zo mooi zijn als voorspelt dan gaan we lekker naar buiten.

    Een heel fijn weekend en een lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Net druk doende geweest om een virus op mijn computer tegen te houden, al 3 x een poging gedaan om Office 2010 te installeren op mijn computer, lukt niet krijg steeds een foutmelding, Pffffffff. Ben meteen naar jou site gegaan, was ik al eerder van plan maar door bovenstaand kwam het er even niet van.

    Wat een heerlijke verademing Tjits, al deze prachtige foto's hier bij jou te bekijken, ben er helemnaal rustig van geworden. Wat krijg jij dat toch fantastisch voor elkaar al die vlinders zo haarscherp vast te leggen. Ze fladderen continue heen en weer dus dat is echt niet makkelijk.

    De foto van je dochter is ook zo mooi, en ongelooflijk dat er al paddestoelen de grond uit schieten, het is een vreemde zomer hoor. Inderdaad heerlijk dat jullie de Rosary hebben, op deze manier kan je toch steeds heerlijk buiten leven ook als het regent en zo toch fijn van de mooie natuur genieten...

    Wens jou ook een heerlijk en hopelijk Zomers weekend toe,

    Liefs Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Die musjes... vertederend lief!
    Fijn weekend, lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  22. wat een prachtige plaatjes zeg, vooral die van de citroenvlinder vind ik erg mooi! heb hier lekker zitten te genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hay Tjits,

    Kind wat een ontzettend prachtige foto's van je tuin en alles wat zich daar plaats vind.

    De natuur zoals jij het fotografeerd is een stukje hemel op aarde!

    Ben verliefd op je Rosery..wat zal je daar heelrijk thee drinken en dromen over mooie dingen.

    Van deze post wordt ik erg blij, en daar wil ik je voor bedanken dat je dit moois met ons wil delen!

    Wens je alle goeds,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. °Āŗ✿
    Āŗ° ✿
    ✿♥ ° ·.
    OlĆ”, amiga!
    Passei para uma visitinha.
    Fotografias fantƔsticas!!!
    Bom fim de semana!
    Beijinhos.
    Brasil°Āŗ✿
    Āŗ° ✿
    ✿♥ ° ·.
    ° ·.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Alles is even helder, scherp en mooi vastgelegd, Tjits. de Korenbloem is mijn lievelings-veld-bloem.
    Alvast een fijne zondag! xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een beeldschone foto's. Heel mooi blog.
    gr. Marijke (waar kun je aanmelden als volger op je blog?).

    BeantwoordenVerwijderen
  27. hallo tjitske

    Prachtig die foto's van jou, passen zo meteen in een natuurboek.

    Ook die foto van je dochter vind ik knap, zo heel discreet, prachtige kleuren... je rust een stukje met haar mee!

    Liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik begrijp best waarom die musjes en vlinders en al het andere dat vliegt in jou tuin zitten!
    Prachtige foto's!
    liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik wilde je nog een fijn weekend wensen, maar we zijn zo druk geweest...ik wens je een hele mooie week Tjitske!! en je foto's zijn geweldig! Inderdaad, gelukkig hebben jullie de rosery!!!
    De musjes missen we hier, hier zien we geen Ć©Ć©n...jammer zo'n leuke vogeltjes...

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wow, wat een mooie blog en wat een prachtige foto's! Bedankt voor je lieve berichtje op mijn blog.
    Liefs Mirjam (Apples and Roses)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. prachtige foto`s,heerlijke geniet post,dank je wel voor je lieve reactie op onze blog,een hele fijne week,xxx

    BeantwoordenVerwijderen

lief dat je een berichtje achterlaat!