dinsdag 30 november 2010

Decembertijd..


De maand december is begonnen.. 

 tijd van bezinning.. van terugblikken..
denken aan de mooie en de minder mooie of zelfs verdrietige momenten
die het afgelopen jaar ons bracht..

maar ook tijd voor gezelligheid.. warmte.. licht..
winterpret..  sneeuw.. ijs..  schaatsen.. 
en warme chocolademelk!! liefst met slagroom!




vroeger bij mijn moeder thuis werd de warme chocolademelk uit deze oude kan geschonken
hij is nog van haar oma geweest
er zit zelfs een zeefje in om de velletjes tegen te houden




lekker met pepernoten erbij..  uit het oude bonbonschaaltje..




ben even terug in de tijd met dit oude kopje..




en deze oude zilveren lepeltjes en zilveren suikerschep




Gisteren nieuwe kerstversiering gekocht!
witte ballen, ijspegels en zilveren engelenhaar..
ik wil de kerstboom dit jaar graag in het wit met zilveren accenten..
 kan bijna niet meer wachten!!
maar eerst nog sinterklaas..


Tot slot nog even een laatste zomergroet met een winters sneeuwrandje!!




Lieve groet, Tjitske




14 opmerkingen:

  1. Wat een gave kan hé om zuinig op te zijn, handig met zo'n zeefje erin, want velletjes o daar gruw ik van.

    Fijne dag vandaag, liefs Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig servies, alleen al vanwege alle herinneringen...

    Fijne dag,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je bijzonder servies, niet alleen door het uiterlijk maar ook door de wetenschap dat het van je oma en moeder is geweest! Doe er maar voorzichtig mee...

    Een fijne dag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een mooie kan.. en zo'n zeefje wat een uitvinding.. ik vond vroeger de vellen zo vreselijk smerig en nu blijkt dat had helemaal niet gehoeven ;)
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie kleuren heeft de kan, mijn moeder heeft nog wat Lemster aardewerk maar dat is meer blauw en groenig van kleur. Mooi zijn de herinneringen die eraan vastzitten he?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk..mooie kannen, geniet maar even lekker terug in de tijd!!!
    Fijne dag, groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk dat je die kan hebt die al zo lang in de familie is, dan wordt warme choco drinken nog leuker!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een prachtige kan Tjitske, en wat een uitvinding, dat zeefje voor de velletjes erin, want daar griezel ik van......
    Hele fijne avond, groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Tjitske,
    Leuk dat je bij mij langs geweest bent, en natuurlijk ga ik op jou uitnodiging in en kom ik hier ook even langs! Je blog ziet er prachtig uit! Wat een leuk verhaal van die kan!
    Dat is echt een stuk om zuinig op te zijn, en je waant je vast even terug in de tijd als je die gebruikt.
    Ik ga je ook volgen hoor!
    fijne avond, groetjes Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Tjits,
    goed te lezen dat het is gelukt met het uploaden van een gadget, je moet altijd maar afwachten of het qua tekst overkmt. Wat leuk om mijn linkje van mijn give-away bij je terug te zien.

    Lieve groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh wat mooi die nostalgie van je kan......je ruikt dan nog de geuren van vroeger, vind je niet?
    Leuk je nieuwe kerstversiering, ik heb al 20 jaar de tinten wit, zilver en glas, verveeld nooit.
    He een gezellige dag, groetjes Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi blog, heerlijke nostalgie. Ben je 30e volger zie ik..op naar de 100 hihi. Kom je uit Fryslan? Je naam klinkt wel Frysk..vandaar.

    Groetjes, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Tjitske...che meraviglia questo servizio di pocellana!!!! Io adoro queste cose!! Un caro saluto, *Maristella*.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige kan zeg! en zo leuk dat deze al generaties lang in jullie bezit is, en zo gaaf.

    Een heerlijk winter weekend toegewenst, Jantsje

    BeantwoordenVerwijderen

lief dat je een berichtje achterlaat!